E considerat unul dintre cei mai prolifici regizori români. Prin diversitatea spectacolelor create, provoacă, deschide noi porţi, invitînd pe domeniul efemer al artei teatrale. Lucrează cu drag, cu responsabilitate şi cu uşurinţă.
E considerat unul dintre cei mai prolifici regizori români. Prin diversitatea spectacolelor create, provoacă, deschide noi porţi, invitînd pe domeniul efemer al artei teatrale. Lucrează cu drag, cu responsabilitate şi cu uşurinţă.
Jurnalul Naţional: În curînd începeţi repetiţiile la un nou spectacol, la Teatrul “Tony Bulandra” din Tîrgovişte. Ce va fi?
Mihai Măniuţiu: Voi realiza un spectacol care e continuarea la “Uitarea”/ “L’Oublie”, montat la Cluj în două variante, pe texte de George Banu. Va fi prezentat în cadrul Festivalului Artelor Spectacolului “Babel Fast” de la Tîrgovişte, din luna iunie. E o aventură datînd din 2002 şi o alta din 2006. Acum, George Banu a recidivat, scriind un text nu despre uitare, ci despre odihnă. Va fi un spectacol al încercării de a te despărţi de teatru, care se cheamă “Odihnă sau Puţin înaintea sfîrşitului”, despre retragerea din lumea agitată, nevrotică, uneori, a teatrului, dar în acelaşi timp arată puterile fantomelor care caută să te atragă înapoi pe scenă.
Cu actori ai Teatrului din Tîrgovişte.
Spectacolul e cu Marian Rîlea, dar aportul tuturor actorilor din spectacol va fi substanţial.
În acest an aţi montat deja două spectacole. Ce va fi după “Odihna”?
Voi realiza, în iunie-iulie, laArad, spectacolul “Noaptea Valpurgiei” de Venedict Erofeev.
De curînd aţi pus în scenă, la Opera din Cluj, “Otello” de Giuseppe Verdi. În ce măsură un spectacol de operă poate fi prezentat şi în alte oraşe?
E posibil ca “Otello” să participe la ediţia viitoare a Festivalului “George Enescu”, dar e dificil să duci un spectacol de operă