Un atac de tip phishing a fost derulat astăzi împotriva clienţilor Băncii Române de Dezvoltare (BRD), la cîteva zile după ce mii de clienţi ai Bancpost au reclamat că li s-au furat de pe carduri sume de bani.
Un atac de tip phishing a fost derulat astăzi împotriva clienţilor Băncii Române de Dezvoltare (BRD), la cîteva zile după ce mii de clienţi ai Bancpost au reclamat că li s-au furat de pe carduri sume de bani.
Sistemul de monitorizare al BRD a detectat şi raportat imediat tentativa de phishing, site-ul fiind închis. Tentativa de phishing nu s-a soldat cu pagube.
Mai mulţi clienţi ai BRD au primit pe adresele lor de email îndemnuri pentru a accesa un site clonat, sub pretextul realizării unui sondaj de opinie. Între timp, linkul "http://www.brd.ro/Sondaj-Online/OpiniePersonala/index.cfm?cmd=_login-run" a fost dezactivat.
Atacul s-a derulat de pe un server din Amsterdam, Olanda, iar la accesarea acestei pagini se cereau date personale ale vizitatorilor, adresa de returnare a mesajului fiind sondaj@brd.ro.
Mesajul intitulat "Felicitări! Aţi fost ales pentru a lua parte la primul nostru sondaj online”, încerca, sub forma unui chestionar, să îi convingă pe clienţi să furnizeze informaţii precum numărul cardului şi codul PIN. Informaţiile erau solicitate sub motivul plăţii unei sume de bani drept recompensă pentru completarea aşa-zisului sondaj. "BRD îşi informează clienţii că nu desfăşară niciun sondaj şi le reaminteşte că nu solicită, în nicio împrejurare, informaţii confidenţiale prin e-mail (user/parolă, număr de card, data expirării acestuia, codul PIN). Aceste solicitări reprezintă tentative de furt de date personale/bancare şi nu trebuie să li se dea curs în nicio situaţie", se arată într-un comunicat al băncii.
ATAC BANCAR. În data de 29 aprilie clienţii Bancpost au fost ţinta unui a