“Brad Pitt a făcut-o. La fel şi Sean Penn, Caroline de Monaco sau Wynona Ryder. Pentru ei a fost gratis, dar acum, pentru modesta sumă de 150.000 de dolari, orice iubitor de artă contemporană poate să pozeze pentru un portret video (însoţit de o coloană sonoră specială) realizat de Robert Wilson, regele spectacolelor de avangardă multimedia.
“Brad Pitt a făcut-o. La fel şi Sean Penn, Caroline de Monaco sau Wynona Ryder. Pentru ei a fost gratis, dar acum, pentru modesta sumă de 150.000 de dolari, orice iubitor de artă contemporană poate să pozeze pentru un portret video (însoţit de o coloană sonoră specială) realizat de Robert Wilson, regele spectacolelor de avangardă multimedia.” Aşa îşi începea revista Vanity Fair (una dintre cele mai prestigioase publicaţii din lume) articolul de fond din numărul special artă 2006, dedicat integral lui Robert Wilson, unul dintre cei mai spectaculoşi artişti vizuali din lume. Wilson e regizor de teatru şi scenarist, dar a lucrat de-a lungul timpului şi ca pictor, coregraf, specialist în design-ul de lumini sau sculptor. În CV-ul lui sînt trecute unele dintre cele mai spectaculoase evenimente artistice şi, nu mai departe de vara trecută, a realizat un show de lumini şi proiecţii video care se amestecau cu actori şi figuranţi, în Piata Roşie din Moscova, colaborînd cu 500 de copii ruşi care şi-au creat propriile filmuleţe pe care le-au expus în faţa preşedintelui de atunci, Putin.
Chiar dacă nu aţi auzit niciodată de Robert Wilson, aţi înţeles acum că e un nume mare din arta contemporană. Ceea ce n-au înţeles şi televiziunile din România. Săptămîna trecută, Robert Wilson a venit în Bucureşti la invitaţia organizatorilor Festivalului Shakespeare, iniţiat la Craiova (şi transferat pentru cîteva zile şi în capitală). Habar n-am cum l-a convis Emil Boroghină, selecţionerul festivalului, pe Wilson să vină a