Deseori avem impresia ca studiile privind cercetarea mediului extern, inainte de a ne plasa business-ul pe piata, trebuie sa fie foarte elaborate si exacte, ceea ce indica mobilizarea unei sume importante de bani. Vestea buna este ca putem sonda piata si cu bani putini, arata entrepreneur.com.
Exista antreprenori care se lovesc, inainte de a-si planifica afacerea, de faptul ca nu isi pot permite o cercetarea de piata, lucru pentru care unii din acestia pot pleca la dum si fara a se asigura, in prealabil, de conditiile externe afacerii. Nimic mai gresit.
“Nu iti poti permite sa nu faci un market research. Chiar daca incepi o afacere sau lansezi un nou produs, trebuie sa vezi daca exista o cerere pentru produsul sau serviciul respectiv. Daca stii deja ca produsul este cautat, te-ar putea interesa opiniile clientilor in cauza, referitoare la cat de mult ar plati pe un nou produs si ceea ce si-ar dori in plus”, spune Geoff Williams de la entrepreneur.com.
Daca nu exista siguranta privind succesul produsului sau serviciului care va fi lansat pe piata, Williams recomanda contactarea unor persoane fizice si juridice care ar putea deveni clientii companiei.
Discutiile pot fi utile in perspectiva, se pot obtine alte informatii din piata si e posibil ca, in viitor, acestia sa apeleze la produsul sau serviciul in cauza.
Lansarea intr-o anumita piata inseamna cunoasterea industriei respective si inclusiv a celor care se afla in top, in acest segment. Prin urmare, contactarea asociatiilor, vizitele la Camera de Comert si alte institutii in cauza, participarea la targuri de profil ar trebui sa devina o obisnuinta.
Exista si informatii utile aflate in posesia diverselor institutii, informatii care se pot obtine usor. De exemplu, daca se urmareste deschiderea unui restaurant si se ia in calcul inchirierea sau cumpararea unui spatiu aflat la co