• La teza cu subiect unic de la limba si literatura romana sustinuta ieri, elevii claselor a VII-a si a VIII-a nu ar trebui sa aiba prea mari probleme in a obtine o nota de trecere • "Pentru un elev care a parcurs materia, obtinerea notei 5 nu ar trebui sa fie o problema, dupa cum un elev foarte bun poate obtine nota 10", a declarat Petru Apachitei, inspector de limba si literatura romana in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi
Ieri, elevii claselor a VII-a si a VIII-a au sustinut teza cu subiect unic la limba si literatura romana, variantele de subiecte extrase fiind de dificultate medie. Astfel, acestia nu ar trebui sa aiba prea mari probleme in a obtine o nota de trecere. Variantele propuse respecta structura subiectelor postate anterior pe site-ul Ministerului Educatiei, structura cunoscuta de elevi si profesori. "Textul suport de la clasa a VIII-a, Tudor Octavian, «Un om foarte bogat», este generos in semnificatii, ceea ce a permis elevilor sa argumenteze cu usurinta opinia privitoare la mesajul textului. Pentru rezolvarea subiectului de literatura la ambele clase, elevii au putut opta intre mai multe texte literare din manualele alternative. De exemplu, la clasa a VII-a, caracterizarea lui Lefter Popescu din nuvela «Doua loturi» de Ioan Luca Caragiale sau a lui Alexandru Lapusneanu din nuvela cu acelasi nume de Costache Negruzzi", a declarat Petru Apachitei, inspector de limba si literatura romana in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi. Doar la gramatica, subiectele propuse in variantele de la ambele clase au necesitat o atentie sporita din partea elevilor. "Subiectele contin si itemi care solicita o foarte mare atentie din partea elevilor. De exemplu, la clasa a VII-a, articolul hotarat «lui» poate fi confundat cu pronumele personal. Totusi, pentru un elev care a parcurs materia, obtinerea notei 5 nu ar trebui sa