În ultimele şase luni, principalele posturi tv au investit 160 milioane de euro în drepturile de difuzare a meciurilor de fotbal Fotbalul a devenit cel mai preţios produs pentru piaţa tv
În ultimele şase luni, principalele posturi tv au investit 160 milioane de euro în drepturile de difuzare a meciurilor de fotbal
Fotbalul a devenit cel mai preţios produs pentru piaţa tv din România. În acest an, televiziunile au purtat un veritabil război de cucerire a drepturile tv pentru cele mai importante competiţii.
La sfârşitul lunii noiembrie 2007, Antena 1 dădea prima lovitură, câştigând în faţa TVR şi Pro TV drepturile tv pentru partidele oficiale pe care le va disputa naţionala de fotbal pe teren propriu (sezonul 2008 - 2009). În aprilie a.c., Antena 1 îşi adjudeca la licitaţie mult râvnita Liga I pentru trei sezoane.
TVR se trezeşte din amorţeală şi cumpără prima opţiune pentru UEFA Champions League (2009 - 2012), în faţa favoritului Pro TV. Acesta din urmă reacţionează prompt şi achiziţionează meciurile din Cupa UEFA (2009 - 2012).
Tragem linia şi adunăm: în şase luni, piaţa tv a scos din buzunare peste 160 milioane de euro. O sumă fără precedent, investită de către televiziunile româneşti în sportul-rege. Este pentru prima dată în istoria televiziunii din România când se pariază o sumă colosală în doar jumătate de an. Astfel, fotbalul devine cel mai scump produs din mass-media autohtonă.
Impactul acestor investiţii va schimba radical "relieful" pieţei tv în următorii trei ani. Deţinătorii drepturilor îşi vor ajusta cotele de piaţă atât în sondajele de audienţă, cât mai ales în piaţa de publicitate. Lumea publicităţii va resimţi din plin aceste modificări.
Carmen Lixandru, Managing Director MediaCom, crede că Antena 1 va recupera, începând cu ultima parte a sezonului 2008 - 2009, o parte din clienţii publicitari cu bugete m