Venirea germanilor, cel mai probabil in vestul tarii, va transforma Romania intr-una din puterile automobilistice din Europa de Sud-Est.
Grupul Daimler, care detine marca Mercedes-Benz, oscileaza intre judetul Cluj si Timis pentru constructia viitoarei uzine pentru viitoarele generatii ale A si B-Klasse, potrivit unor surse oficiale si din piata auto.
"Aparenta criza provocata de cresterea pretului petrolului este paradoxal un avantaj pentru Romania. Globalizarea se va transforma in "regionalizare", constructorii de automobile optand pentru noi situri de productie in apropiere de "cartierul general" si nu in tari precum China, costurile legate de transport si logistica fiind tot mai mari", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, care detine si functia de presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania.
Incepand cu 2011, daca Mercedes-Benz ar ajunge sa produca in Romania peste 350.000 de automobile, cifra de afaceri a companiei ar depasi nivelul de un miliard de euro.
In comparatie, Automobile Dacia, cel mai mare constructor local a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de peste 2,5 miliarde de euro, valoare aferenta unei productii de aproape 220.000 de autovehicule.
Potrivit declaratiilor ministrului comertului Ovidiu Silaghi, Mercedes-Benz a ales Timisoara pentru constructia viitoarei uzine.
"Fiecare dintre ele studiaza in prezent mai multe locatii si incearca sa gaseeasca un teren potrivit. Cei de la Mercedes gasisera la Oradea, unde totul parea in regula. Pana la urma au constatat ca panza freatica de acolo este foarte subtire si asta i-ar fi impiedicat sa-si inceapa activitatea de productie. Din cate stiu, se pare ca s-au orientat catre Timisoara", a declarat Silaghi pentru Mediafax. Oficialitatile atat din cadrul primariei municipiului Timisoara, cat si din cadrul consili