Farmaciile Dona, una dintre principalele retele de pe piata locala, isi bazeaza extinderea pe locatiile stradale, in conditiile in care majoritatea celorlalte lanturi se orienteaza inspre centrele comerciale.
Unitatile situate in locatii stradale genereaza fluxuri mai mari de venituri din activitatea de baza, vanzarile de medicamente, in conditiile in care cele din malluri cresc in special in zona de non-farma (cosmetice, parafarmaceutice, OTC-uri).
"Este vorba de pozitionarea noastra ca farmacie. Pentru deschiderea noilor puncte de lucru, preferam locatiile stradale, in detrimentul celor din malluri, acest lucru fiind reflectat si prin faptul ca din 106 farmacii deschise doar o singura farmacie functioneaza in mall", a spus Razvan Nidelea, director national de vanzari al companiei.
Anul trecut, vanzarile de dermatocosmetice la nivelul retelei erau estimate la circa 15% din totalul cifrei de afaceri, iar pentru 2008 se preconizeaza o crestere de circa 2% a acestor vanzari. Spre comparatie, in retele precum Help Net, Centrofarm sau Sensiblu, vanzarile de produse cosmetice depasesc 20%.
In prezent Dona opereaza 106 unitati, iar pana la sfarsitul acestui an urmeaza sa mai fie deschise 19 farmacii, astfel ca reteua Dona sa ajunga la 125 de locatii. In cele mai multe dintre cazuri extinderea retelelor de farmacii se face prin achizitionarea de noi licente intrucat infiintarea acestora este restrictionata pe baza unor criterii demografice.
In Bucuresti, spre exemplu, reglementarile in vigoare prevad existenta unei farmacii la 3.000 de locuitori.
"Preturile la care sunt tranzactionate licentele din Bucuresti se situeaza in jurul sumei de 200.000 de euro, iar in tara acestea sunt cuprinse intre 100.000 si 120.000 de euro", a adaugat Nidelea.
In primele trei luni ale acestui an, Farmaciile Dona au inregistrat o cifra d