Odata lansate in spatiul public, sloganurile electorale se adreseaza nu doar alegatorilor, ci sunt supuse si analizei nemiloase a specialistilor in retorica si psihologie.
Sociologul Alfred Bulai, lingvistul Rodica Zafiu si psihologul Cristina Calarasanu au analizat mesajele principalilor candidati la Primaria Capitalei, scrie Gandul in editia electronica de marti.
Sorin Oprescu facea mai bine daca isi pastra primul slogan ("Independent politic, dependent de voi"), cel nou fiind comun ("Primul pentru Bucuresti").
Vasile Blaga foloseste clisee pentru a exprima pragmatismul ("Solutii, nu discutii").
Ludovic Orban are un slogan bun, insa nu suficient de puternic ("Punem Bucurestiul pe roate").
Cel mai putin slab este mesajul lui Cristian Diaconescu, care mizeaza pe un atribut impropriu partidului sau, PSD ("Eu pot schimba Bucurestiul").
Sloganuri analizate de un sociolog, un lingvist si un psiholog
Conf. dr. Alfred Bulai, SNSPA, sociolog, considera ca niciunul din cele patru sloganuri nu are forta. Cel mai bun i se parea sloganul initial al lui Oprescu, "Independent politic, dependent de voi".
Despre sloganurile lui Vasile Blaga, "Solutii, nu discutii" si "Blaga. Dintr-o bucata", Alfred Bulai spune ca sunt greu de armonizat cu sloganul national al PD-L-ului, "Facem ce trebuie".
Un slogan slab este, tot in opinia lui Bulai, si cel al lui Cristian Diaconescu, "E timpul sa schimbam Bucurestiul", cu varianta "Eu pot schimba Bucurestiul".
Ideea de schimbare este desueta, iar, in plus, electoratul traditional al PSD-ului nu prea agreeaza schimbarile, crede Bulai.
Prof. univ. dr. Rodica Zafiu de la Facultatea de Litere considera ca fostul slogan al lui Sorin Oprescu era cel mai bun, pentru ca punea accentul pe un atu al candidatului, independenta. @N