Cum legea permite unui candidat pentru funcţia de primar general să cheltuiască în campanie aproximativ 1,3 milioane de euro, partidele mari s-au pus parcă de acord în a declara un milion de euro bugetul de campanie.
Calculele Pro Democraţia sînt depăşite chiar şi de declaraţiile oficiale ale partidelor. Cum legea permite unui candidat pentru funcţia de primar general să cheltuiască în campanie aproximativ 1,3 milioane de euro, partidele mari s-au pus parcă de acord în a declara un milion de euro bugetul de campanie. Este şi cazul PD-L, unde Adriean Videanu, şef de campanie alături de Liviu Negoiţă, indică acest total pentru cheltuieli. Din care, spune el, peste 300.000 de euro se duc în mass-media şi circa 200.000 de euro în publicitatea stradală (producţie şi închiriere out-door), restul de bani acoperind partea de creaţie, organizare de evenimente, internet etc.
Or, ca şi comparaţie, din cele 200.000 de euro recunoscute de Videanu pentru out-door, Pro Democraţia a calculat doar 82.000 de euro.
În realitate sumele sînt şi mai mari. Sînt cheltuieli pe care un partid nu le va recunoaşte niciodată şi pe care un ziarist nu le poate nici măcar estima. Multe dintre ele sînt acoperite de firmele clientelare, însă legea obligă ca inclusiv discounturile acordate de firme să fie declarate ca sponsorizare în bani către Autoritatea Electorală Permanentă care le încadrează tot în această limită de 1,3 milioane de euro.
UN EXEMPLU. Vasile Blaga declara într-o dezbatere că GMP, firma care se ocupă de publicitatea sa electorală, ar fi contractat în Bucureşti 300 de panouri pentru candidatul de primar general (restul sînt ale candidaţilor de sector). Asta ar însemna 50 de panouri pe sector. Or, unul dintre candidaţii de forţă la o primărie de sector are în medie 180 de feţe de out-door şi 40 de bannere. Dacă Blaga are nu 180, ci 100