Miercuri, la Veneţia, joi, la Padova. Ada Milea şi Romulus Chiciuc au susţinut în faţa italienilor două spectacole. Spectacolele lor par să fie muzică, deşi în realitate totul este
Miercuri, la Veneţia, joi, la Padova. Ada Milea şi Romulus Chiciuc au susţinut în faţa italienilor două spectacole.
Spectacolele lor par să fie muzică, deşi în realitate totul este teatru. Ada şi Romulus fac ca instrumentele muzicale să devină personaje, iar cei doi actori, înarmaţi cu umor, cântă despre "fluturii rămaşi omizi pentru a ronţăi grădina" sau "scriu cu creionul pe vioară scrisori de ameninţare pentru Moş Crăciun". Un interviu cu Ada Milea, via e-mail, de la Veneţia, chiar în dimineaţa zilei în care urma să susţină primul concert:
Te citez cu versurile proprii: "Ţi-ai luat graniţa-n raniţă" şi-ai plecat. Pentru cine cânţi, pentru românii din Italia sau pentru italieni?
- Ah, slavă Domnului, nu mai sunt chiar graniţe graniţele din Vest, de când ne-am europenizat, aşa c-am plecat fără raniţă. Am înţeles de la organizatori că publicul conţine şi italieni. De aceea am ales un repertoriu interesant prin prezenţa spectaculoasă a lui Romulus Chiciuc la vioară, voci, creioane şi chei.
O să le spui şi italienilor că "Ceauşescu n-a murit"?
- Ăsta mi se pare un cântec cam expirat. Nu prea sunt mândră de el. Unora le place, dar mie mi se pare neinteresant să mai cânt despre el.
Cum crezi ca vor recepta subtilităţile de limbaj, ironia, italienii?
- Hm... E clar că n-o vor savura, dar sunt atâtea lucruri savurabile dincolo de cuvinte... Recent am fost cu concertul "Quijote" la Chişinău, la Festivalul de Teatru Ionesco şi unii care n-au înţeles niciun cuvânt (nişte ruşi şi-o franţuzoaică) s-au declarat extrem de impresionaţi. I-am întrebat (şi li s-a tradus): "Cum naiba?", iar ei au zis că e o formă foarte vie de teatru, că se transmite e