Ajuns la cea de a sasea editie, "festCo" si-a dezvoltat aria de actiune a celor doua sectiuni, "oficiala" si "off". Scopul cultural al acestui festival este de a revigora interesul pentru dramaturgia autohtona, numai ca si la aceasta editie, tot "clasicii" - Caragiale si Ionesco - au dominat afisul. Oferim o trecere in revista a celor 13 spectacole de la sectiunea oficiala, unde s-au acordat premii pentru rasplatirea valorii lor cautate si mult asteptate.
Concurentii de peste hotare
Preselectia a adus in fata publicului bucurestean, patru spectacole internationale si noua productii romanesti, toate intrand in competitie la sectiunea oficiala. Spre deosebire de celelalte editii, de asta data oaspetii de peste hotare au uimit prin calitatea estetica a spectacolelor, prin "lectia" de profesionalism a echipelor, ce au "citit" impresionant pe Eugène Ionesco.
"Cantareata cheala", in regia lui Niall Henry de la Blue Raincoat Company, Sligo, Irlanda, a deschis "festCo". Aceeasi echipa, a doua zi, a prezentat "Scaunele". Preferinta acestei trupe de exceptie a fost Eugène Ionesco. Premiul de performanta s-a acordat teatrului irlandez. Cu rafinament, coerent, regizorul Niall Henry a perceput ilustrarea teatrala a absurdului lui Ionesco, tratandu-l realist nuantat, rezultatul fiind un comic spumos, apropiat uneori de "umorul negru". Actorii au construit filigranat personajele, remarcabili fiind, in special, in "Cantareata cheala" si "Scaunele", Ruth Lehane (doamna Martin si batrana) si Ciarán McCauley (dl. Smith si oratorul). La aceste doua spectacole publicul s-a amuzat copios, aspect mai greu sesizabil la alte reprezentatii intrate in concurs.
Icarus Theatre Collective din Londra, a cucerit, la randul sau, spectatorii, cu "Lectia" de Eugène Ionesco, spectacol care a obtinut doua importante distinctii: Premiul special al juriului si Pr