Televiziunile au pasit in sezonul estival timid, grilele fiind inca rascolite de miracolul politichiei. Toate insa, se lauda: "numai la noi vedeti"... gaina care naste pui vii, celebra gaina care a revolutionat mass-media in urma cu vreo 15 ani. De atunci, sub diverse chipuri, ea s-a strecurat prin toate programele TV.
O vorba din batrani zice: "Lauda de sine, nu miroase-a bine"! Am ajuns la o adevarata isterie a laudelor, de la candidatii din alegerile locale care s-au laudat cu proiecte fantasmagorice pana la sloganurile fiecarei televiziuni ce anunta filme sau emisiuni nemaivazute si nemaiauzite. Filmele sunt majoritatea reluari sau pelicule din lada productiilor derizorii, iar numeroase emisiuni au formate din import cumparate pe bani grei si neadaptate la publicul nostru. Cele mai amuzante sunt laudele masurarii audientei conform sursei GfK. Televiziunea publica, acel program pe care il finantam lunar prin taxa obligatorie, a ajuns sa devanseze cu o mie de spectatori pe minut cei 82 de mii de privitori ai Realitatii TV. Respectivele canale TV se afla pe locurile patru si cinci, mai avand mult de asteptat pana sa ajunga la 241.000 de telespectatori pe minut cat realizeaza Pro TV. Masuratorile lunii mai arata, in genere, o scadere a audientei, si la posturile generaliste, si la cele de nisa. Televiziunile se lauda insa, in continuare. Postul public s-a mandrit, de pilda, cu audienta fazei finale la Eurovision. Ai nostri reprezentanti, Nico si Vlad Mirita cu piesa "Pe o margine de lume" au reusit "performanta" ocuparii pozitiei 20 din cele 25 aflate in concurs. Interpretii, detinatori ai unor voci de calitate, n-au nici o vina pentru acest esec. A afirma ca sunt "victime geopolitice" ramane o scuza fragila. Televiziunea publica implicata in reprezentarea la Eurovision - un "festival" de muzica usoara obosit - poarta, de fapt, marea vina. Nu pot sa i