Actionarii companiei britanice de cercetare de piata Taylor Nelson Sofres (TNS) au fost de acord sa fuzioneze cu societatea germana GfK, ceea ce va duce la aparitia celui de-al doilea grup de cercetare de piata din lume, din punct de vedere al veniturilor, potrivit Bloomberg. Noul grup va fi redenumit GfK-TNS si va fi condus de David Lowden, actualul director executiv al TNS.
Potrivit acordului dintre cele doua parti, actionarii GfK si TNS vor detine cate jumatate din noua entitate. Intr-un comunicat al celor doua companii se arata ca fuziunea va duce la economii anuale de 97 milioane de euro, pana la finele celui de-al treilea an de dupa finalizarea fuziunii.
Acest anunt ar putea declansa o preluare ostila a TNS de catre grupului de comunicare WPP, dupa ce acesta a inaintat in luna mai doua oferte de preluare in valoare de 948 milioane de lire, si respectiv 996 milioane de lire care au fost refuzate. Consiliul de administratie al TNS a declarat ca ofertele inaintata de WPP au fost refuzate in unanimitate, deoarece acestea au subevaluat compania.
Oficialii companiilor de studii de piata TNS si GfK au anuntat demararea discutiilor in vederea fuzionarii la sfarsitul lunii aprilie.
Cele doua companii au inregistrat anul trecut venituri combinate de 3,9 miliarde de dolari, in vreme ce Nielsen, cel mai mare grup de cercetare la nivel global, a consemnat venituri de 4,7 miliarde de dolari.
Dupa anuntarea fuziunii, actiunile GfK au urcat cu 11% la Bursa din Frankfurt, iar cele ale Taylor Nelson s-au apreciat cu 0,5% pe piata londoneza. Titlurile TNS au crescut cu aproximativ 20% din 4 mai, data la care a primit prima oferta de la WPP.
Reprezentantii GfK au declarat in data de 9 mai ca angajatii nu ar trebui sa se teama de o eventuala fuziune cu Taylor Nelson, numarul posturilor care urmeaza a fi restructurate