In timp ce tirajele celor mai multe din ziarele platite scad sau stagneaza, pompate cu pachete promotionale de carti, CD-uri si DVD-uri, gratuitele de la noi au planuri de crestere a tirajului, inmultire a canalelor de distributie si extindere pe plan national. Atat cei care si-au lansat ziare gratuite, cat si cei care au renuntat la pretul de vanzare al ziarului se felicita acum pentru alegerile facute. Viziunea de ansamblu e optimista.
Dar cei mai optimisti par a fi fratii Ionut si Robert Negoita, proprietarii tabloidului gratuit Ring, care vor sa-si creasca tirajul de la 50.000 de exemplare pe editie, cat e in prezent, la 400-500.000 de exemplare. Si asta doar in Bucuresti, piata pe care Ring concureaza cu Compact, cotidianul gratuit editat de Ringier, si Curentul, editat de Dramiral Media Group.
Lansat cu o investitie intre unu si doua milioane de euro, Ring se pozitioneaza ca un cotidian tabloid “ceva mai serios”, dupa cum spune Ionut Negoita. Piata pe care si-au propus sa o cucereasca fratii Negoita este insa cea a tabloidelor de pe tarabe, nu cea a gratuitelor. “Nu vom lua din cota de piata a Compact. Dar vom afecta tabloidele care se vand la chiosc: Libertatea, Click! si CanCan. Singurul lucru pe care il avem in comun cu Compact este distributia”, a spus Ionut Negoita. Atat Ring cat si Compact sunt distribuite gratuit in statiile de metrou. In plus, Ring e distribuit si la semafoare si colturi de strada, prin distribuitori volanti.
“Putin probabil ca Ring sa afecteze numarul de cititori ai Compact”, crede si Lucian Romascanu, executive director Boulevard and Free Division Ringier. “Ring are alta pozitionare editoriala si o cu totul alta strategie de distributie care duce la atingerea doar intr-o redusa masura a cititorilor Compact”. Cat despre veniturile din publicitate, Ring trebuie sa astepte sfarsitul anului 2009, cand SNA i