In 1976, cand Editura Meridiane a publicat lucrarea Adinei Nanu Arta, stil, costum, am considerat ca programul editorial romanesc trecea printr-o revolutie. Caci, asa cum se prezenta, volumul revolutiona publicatiile de arta prin continut, ilustratie si p
Intr-o vreme cand predominau albumele si studiile despre portul popular romanesc - spectaculos si admirabil, dar nu unicul in aceasta tara in care exista, de secole, o societate urbana bine inchegata, ce dezvoltase reguli comportamentale si costumiare de care se tinea, cu strictete, seama - Adina Nanu a avut curajul sa afirme, cu dovezi irecuzabile, importanta acestei societati urbane in dezvoltarea culturii si civilizatiei locale. Pe atunci, la noi, nu se auzise inca de istoria mentalitatilor decat in cercul restrans al specialistilor, dar Adina Nanu destelenea calea celor de mai tarziu printr-o istorie universala a modei si costumului. In unele privinte, demersul ei era empiric, dar stabilea cateva traiecte utile in domeniu. Ideea majora a volumului era elocvent subliniata: costumul este arta.
La un interval de 32 de ani, cartea Adinei Nanu este reeditata acum de Noi Media Print, in conditii grafice de exceptie si cu ilustratia majoritar in culori. Este regretabil ca noua editie nu a beneficiat de o prefata si nici macar de precizarea, pe foaia de titlu, ca este vorba de "Editia a II-a, revazuta si mult adaugita", asa cum se proceda altadata.
Cercetarea anterioara se oprea la anii '70 ai secolului XX, in vreme ce actuala editie merge pana la zi si reproduce piese din colectiile lansate de marii creatori Yves Saint Laurent, Kenzo, Calvin Klein, Pierre Cardin, Paco Rabanne, Nina Ricci, John Galliano, Jean Paul Gaultier. Aici trebuie atrasa atentia si asupra unor imagini cu staruri din film sau din muzica usoara care in anii '80 nu ar fi putut fi reproduse intr-o carte "serioasa": as