Oana Frigescu şi Radu Naum de la TVR 1 ne aduc în case spectacolul grandios al unei competiţii cu miză uriaşă: Euro 2008.
În arena gladiatorilor moderni s-au aruncat deja cele 16 pretendente, mai mult sau mai puţin îndreptăţite, la titlul de cea mai bună echipă de fotbal continentală. Postul public de televiziune, care deţine în exclusivitate drepturile de difuzare ale Euro 2008, a pus la bătaie o armată de jurnalişti şi tehnicieni pentru reflectarea evenimentului de top al anului.
Radu Naum şi Tudor Furdui au rămas „la bază“ pentru a modera ediţii speciale din Bucureşti. Lor li se adaugă Oana Frigescu, cu misiunea de a prezenta buletine de ştiri, de mai multe ori pe zi.
Euro pe nerăsuflate
„E vorba de implicarea a sute de persoane. 60 de oameni sunt deplasaţi numai în Elveţia şi Austria, asta incluzând personalul tehnic. Dar lanţul de producţie, de la reporteri până la emisie, este branşat la eveniment“, spune Radu Naum. Practic, „trebuie să trăieşti şi să dormi în ritmul Euro“, după cum descrie jurnalistul perioada Euro, „e un montagne-russe din care nu te poţi da jos ca să răsufli decât episodic“.
„Cinci echipe de filmare se află în permanenţă alături de echipa naţională şi de adversarele ei - Franţa, Italia, Olanda. Iar nouă, celor rămaşi pe baricade aici, ne revine sarcina să pregătim jurnalele de ştiri şi emisiunile dedicate Campionatului“, adaugă Oana Frigescu.
Profitabilitate maximă
Pentru TVR, dincolo de spectacol în sine, Euro 2008 e sinonim cu evenimentul sportiv cel mai profitabil transmis vreodată în România, dată fiind dezvoltarea pieţei publicitare. Toate spaţiile de reclamă pentru meciurile din Austria şi Elveţia s-au epuizat încă din luna ianuarie.
Evenimentele campionatului sunt reflectate prin emisiunea „Euro-Ştiri“, de trei ori pe zi, studiourile