Compania Yahoo a incheiat un acord cu Google prin care va putea utiliza tehnologia de publicitate a motorului de cautare, transmite BBC. Yahoo a anuntat ca acordul va aduce venituri de 800 de milioane de dolari anual.
Potrivit termenilor acordului, reclamele Google vor aparea alaturi de rezultate afisate de Yahoo, pentru utilizatorii sai din SUA si Canada.
Anuntul incheierii unui acord a venit in contextul in care Yahoo a declarat ca nu a reusit sa convinga gigantul Microsoft sa-si reinnoiasca oferta de achizitionare a companiei de internet. Yahoo a respins o oferta initiala de preluare de catre compania Microsoft, considerand ca aceasta este prea mica.
"Acest acord ii ofera companiei Yahoo oportunitatea de a distribui reclame publicitare relevante catre utilizatori si de a furniza agentilor de publicitate o tehnologie publicitara mai performanta", a declarat seful Google, Eric Schimdt. La randul sau, CEO-ul Yahoo, Jerry Yang, a declarat ca "suntem convinsi ca viitoarea dezvoltare importanta va fi combinatia intre cautare si afisare".
Parteneriatul este prevazut pentru o perioada initiala de trei ani, insa poate fi extins la 10 ani daca Yahoo va decide sa-l reinnoiasca.
Google a afirmat ca acordul incheiat cu Yahoo nu are nevoie de aprobare, insa va intarzia cu trei luni si jumatate implementarea parteneriatului pentru a permite Departamentului american al Justitiei sa studieze termenii sai. BBC precizeaza ca este foarte probabil ca intelegerea sa fie analizata de Comisiile anti-monopol din Washington.
Acordul a fost fost anuntat dupa incheierea sedintelor de tranzactionare pe bursa. Actiunile Yahoo au suferit o cadere de 10% dupa anuntul companiei ca nu a reusit sa convinga Microsoft sa mareasca oferta de 47.5 miliarde de dolari, facuta in ianuarie. Actiunile Yahoo s-au depreciat cu pana la 22.50 de