Plecarea lui Mihai Ghyka de pe pozitia de director general al InBev Romania, producatorul Bergenbier, a consemnat intrarea intr-o noua perioada in care functiile executive ale marilor berari sunt detinute doar de expati Niciun roman nu ocupa fotol
Din 20 de manageri care ocupa pozitii-cheie in multinationalele din industria berii doar 40% sunt romani, insa acestia din urma domina vanzarile, marketingul, dar si departamentul de resurse umane. Astfel, daca finantele si conducerea executiva sunt lasate deocamdata pe mana unor expati, strategiile de marketing, pozitionarea in piata a brandurilor si chiar negocierea cu lanturile de retail sunt realizate de catre romani.
"Cred ca este o decizie fundamentata mai mult, pe competentele si caracterul persoanelor. Compania noastra tine foarte mult ca expatii sa invete limba romana si cultura locala, pentru a intelege mai bine mediul in care compania isi deruleaza activitatea si nu are o regula care sa desemneze in mod obligatoriu expati in departamentul financiar sau ca CEO si cetateni locali in departamentele de marketing si vanzari", spune Shachar Shaine, presedintele Tuborg Romania.
Shaine, 40 de ani, este in prezent si cel mai longeviv manager al unei multinationale din industria berii. Dupa ce a petrecut mai multi ani in cadrul Coca-Cola Israel, Shachar Shaine a venit in Romania in 1999 si a ocupat functia de vicepresedinte de marketing al Tuborg Romania. Din mai 2004 el este presedintele imbuteliatorului Tuborg.
"Situatia din industria berii nu poate fi generalizata la nivelul intregii piete romanesti, pentru ca in bere au existat in ultimii ani tranzactii importante la nivel international (preluarea Brau Union de catre Heineken - n. red.) care au determinat consolidari la nivel local. Probabil ca toate aceste companii multinationale aduc expati pe pozitii-cheie pentru a integra busine