in filmul romanesc Filantropica, la un moment dat, maestrul scenarist al cersetorilor spune fraza din titlu. Astazi, in alte cuvinte, a fost enuntata aceeasi idee. Si nu o data, ci de cel putin trei ori. Si nu cu referire la cersetorie, ci cu referire strict la publicitate. Altfel spus, noile tendinte in publicitate se indreapta catre… povesti.
Nick More (CCO Wunderman), Nigel Morris (CEO Isobar) si Steve King (Worldwide CEO ZenithOptimedia) sint cei pe care i-am auzit spunind acelasi lucru, de parca s-ar fi inteles intre ei ce sa spuna: publicitatea traditionala pierde teren; publicitatea trebuie reinventata; consumatorul este cel care va vinde, si nu reclamele; reclamele trebuie transformate in povesti pe care sa le transmita consumatorul.
Pe scurt, creativitatea din agentii nu trebuie sa se limiteze doar la campanii clasice de promovare a unui produs. Dimpotriva, campaniile clasice trebuie transformate in campanii virale, chiar daca nu e vorba de online, ci de publicul traditional, care se uita la TV, la panouri publicitare sau care asculta radio.
Potrivit teoriilor celor trei vorbitori, durata unei campanii clasice - trei saptamini - trebuie sa se prelungeasca pe cit de mult posibil, mai ales daca povestea e buna si continua sa fie spusa de consumatori. Nigel Morris povestea despre o campanie realizata strict online pentru Reebok - goruneasy.com - care a fost derulata pe online timp de sase saptamini. In urmatoarele noua luni, nici o alta campanie Reebok nu a reusit sa atinga rezultatele goruneasy.com. Greseala? Cind ai o poveste buna, ofera-i continuitate pina incepe sa-i scada interesul consumatorului, abia apoi schimb-o.
Morris spune ca Isobar a incercat sa convinga Reebok sa ofere continuitate cit mai multa vreme campaniei goruneasy.com: “Imaginati-va ce rezultate ar fi avut daca nu s-ar fi oprit dupa sase saptamini