Aviatia a stralucit in timp prin contributii remarcabile la progresul tehnic dar si uman, temerar si cutezator datorita unor pionieri europeni si de pe alte continente, bunaoara cel al Americii de Nord.
Sunt binecunoscute insa si numele unor romani constructori de aparate de zbor: Aurel Vlaicu, Traian Vuia, Henri Coanda, a unor piloti care, fie in aviatia civila sau in cea militara s-au impus in plan national si international prin cutezanta si daruire de sine. Unul dintre acestia - un as al marilor performante aeriene obtinute pe traseele si traiectoriile ce nu lasa urme in vazduh, pe necuprinsul cerului, a fost printul Constantin M. Cantacuzino (Bazu), un nume de referinta in istoria aripilor nationale cu tricolor, notorietatea lui fiind apreciata unanim inca din timpul vietii pe care a trait-o cu o inalta daruire si intensitate.
Vlastar al elitei din tara
Arborele genealogic al aviatorului cuprinde pe ramurile unui trunchi vechi si viguros nume de rezonanta pentru istoria Evului Mediu romanesc si pentru epocile moderna si contemporana ale tarii noastre. Inaintasii sai au fost domnitori, inalti dregatori, oameni de stiinta si cultura, lideri de marca ai unor partide politice traditionale cum este cazul celui Conservator. O trecere in revista - fie ea si succinta – a unor personalitati de seama din randurile Cantacuzinilor ne aminteste de doi domnitori, serban si stefan, de Stolnicul Constantin Cantacuzino, remarcabil carturar al sfarsitului de secol XVII si inceputul celui urmator, de marele spatar Mihai Cantacuzino, ctitor de biserici si manastiri, a carei statuie a fost amplasata in fata Spitalului Coltea din Bucuresti, de Gheorghe Grigore Cantacuzino-Nababul, unul dintre cei mai bogati oameni din Romania, ministru si ptim ministru in guverne din perioada domniei Regelui Carol I, bunic al celebrului pilot Bazu, de medicul Io