• Lucrarile de modernizare a cladirii Garii sunt ingreunate de lipsa fondurilor • Pana acum au fost realizate doar 10 procente din lucrarile propuse pentru acest an • Reprezentantii CFR Infrastructura promit ca pana la sfarsitul lunii iulie, iesenii vor cumpara bilete dintr-o cladire noua
Lucrarile de modernizare a cladirii Garii Iasi sunt ingreunate de lipsa fondurilor, pana acum realizandu-se doar 10 procente din lucrarile propuse pentru acest an. Cladirea renovata trebuia data spre folosinta la inceputul acestei luni, dar termenul este deja depasit, iar reprezentantii CFR Infrastructura Iasi promit ca pana la sfarsitul lunii iulie, iesenii vor cumpara bilete dintr-o cladire noua. Din cauza unei birocratii mult prea intortocheate, banii pentru lucrari, circa 4 milioane lei, au intarziat sa vina in acest an.
Exista insa sperante ca, pana la sfarsitul lunii iunie, lucrarile la peronul garii si la etajele superioare sa fie incheiate. Totusi, cladirile nu vor fi deschise publicului calator decat dupa incheierea lucrarilor de amenajare a unor spatii comerciale la parterul cladirii. Aceste lucrari trebuie sa fie finalizate pana la sfarsitul lunii iulie. Abia atunci va putea avea loc inaugurarea oficiala a garii. "Lucrarile au fost intarziate din cauza lipsei fondurilor care, trebuind sa urmeze o birocratie anevoioasa, au ajuns mai tarziu in contul CFR Infrastructura. In orice caz, lucrarile decurg in mod normal, iar pana acum peronul garii este realizat in proportie de 80 de procente. In acest caz lucrarile vor fi incheiate pana la sfarsitul acestei luni, urmand ca, dupa terminarea lucrarilor de la parterul cladirii, la sfarsitul lunii iulie, cladirea sa fie deschisa publicului calator", a declarat Eduard Spita, consilier tehnic CFR Infrastructura Iasi. Trebuie mentionat ca in cadrul vizitei la Iasi, din septembrie 2007, Ludovic Orba