*Se estimează că vânzările vor creşte cu 200 de procente în 2008
*Modelele sunt din ce în ce mai performante, oferind informaţii despre restaurante, magazine sau sedii de firme
În 2007, peste 60.000 de români au cumpărat dispozitive de navigaţie Mio, piaţa autohtonă având cel mai mare potenţial din Europa Centrală şi de Est, susţin oficialii companiei. Aceştia apreciază că în 2008, vânzările de GPS vor creşte cu 200 de procente, iar Mio va deschide un punct de lucru la Bucureşti pentru a coordona mai bine afacerea.
Specialiştii spun că tot mai mulţi români optează pentru dispozitive GPS, mai ales dacă oferta include şi alte servicii asociate. De altfel, cu cât harţile incluse sunt mai amănunţite şi acoperă o arie mai mare cu atât GPS-ul este un instrument mai util.
Cinci modele noi, cu software intuitiv şi căutare fonetică
Piaţa dispozitivelor de navigaţie s-a îmbogăţit cu o gamă nouă de cinci modele echipate cu un software intuitiv pentru configurarea itinerariului, cu ecranul tactil, care acoperă foarte bine teritoriul naţional dar include şi 38 de hărţi europene. Dispozitivele includ atât rute cât şi punctele de interese, fiind extrem de utile pentru călătorii şi excursii. Noile dispozitive au funcţie de căutare fonetică prin interfaţa similară Google, care ajută atunci când destinaţia nu este scrisă sau pronunţată corect.
Spre sfârşitul anului, dispozitivele vor fi îmbunătăţite cu o funcţie de căutare locală dinamică, utilă pentru a căuta locaţii de interes: magazine, restaurante, locuri de distracţii, sedii de companii. Dispozitivele se pot conecta online folosind tehnologia Bluetooth, prin telefonul mobil, la o bază de date care conţine informaţii actualizate. O altă noutate a acestei game o reprezintă „InstantFixII”, funcţie care anticipează poziţionarea sateliţilor la pornirea GPS-ului