După încercarea eşuată a de a cumpăra Yahoo, în industria de profil au crescut speculaţiile privind următoarea mutare pe care o va face gigantul software Microsoft. Printre companiile
După încercarea eşuată a de a cumpăra Yahoo, în industria de profil au crescut speculaţiile privind următoarea mutare pe care o va face gigantul software Microsoft. Printre companiile privite drept ţinte de preluare se numără Facebook, în care Microsoft deţine deja o mică participaţie, divizia AOL a Time Warner şi alte câteva firme mai mici.
Directorii executivi ai companiei spun însă că grupul fondat de Bill Gates nu va încerca acum să-şi compenseze eşecul printr-un val de alte achiziţii în domeniul internetului. "Oamenii nu ştiu despre ce vorbesc. Până la urmă, este vorba despre platforma de advertising, şi nu despre orice fel de aplicaţie", a comentat directorul executiv al Microsoft, Steve Ballmer, într-un interviu acordat ziarului "Financial Times".
Posibil exod al angajaţilor
Kevin Johnson, care este şeful diviziei Windows şi de internet a Microsoft, a spus şi el că decizia de a achiziţiona Yahoo a avut la bază nevoia Microsoft de a-şi întări poziţia pe segmentul de publicitate, piaţa de publicitate de pe motoarele de căutare fiind cel mai important aspect.
Microsoft a făcut pentru Yahoo o ofertă de 47,5 miliarde de dolari pe care directorul executiv al companiei de internet a refuzat-o pe motiv că era prea mică.
Între timp, Yahoo se confruntă cu nemulţumirile acţionarilor săi care îl critică pe Yang pentru respingerea ofertei Microsoft, dar şi cu un posibil exod al angajaţilor. Cel puţin nouă manageri de top din cadrul companiei ar putea pleca, iar reorganizarea unităţilor Yahoo într-o singură mare divizie globală ar putea duce şi la alte plecări, scrie Bloomberg.
Totodată, investitorul miliardar Carl Icahn, care se numără printre a