Spectacolul care a cucerit cele mai multe premii (trei!) la Festivalul Comediei Romanesti a fost "Ultima ora". Regizorul Gelu Colceag, care a pus in scena piesa lui Mihail Sebastian, a evidentiat personalitatea actorilor distribuiti.
Sunt destul de rari acei regizori care isi stapanesc orgoliul de a iesi din umbra culiselor prin viziuni teatrale incarcate inutil de efecte socante, si prefera o lectura atenta a textului cu evidentierea actorilor distribuiti, slujitori ai cuvantului. Regizorul Gelu Colceag face parte din aceasta categorie. Fiind si un apreciat pedagog isi pune in practica priceperea de dascal atunci cand monteaza un spectacol intr-un teatru institutionalizat. "Ultima ora" in viziunea sa este un spectacol de "teatru adevarat", simplu, dar nu simplist, ce reflecta credibil textul. Cu finete, Gelu Colceag transfera in actualitate piesa lui Mihail Sebastian, ce are in centru un subiect actual, presa si manevrele ei. Omul de afaceri Bucsan, iritat de un articol despre Alexandru cel Mare publicat intamplator intr-o gazeta de profesorul Alexandru Andronic, se implica in existenta ziarului, il cumpara si devine... "un mogul", asemanator cu cei ai zilelor noastre. Coincidenta dintre greselile necorectate in articol si afacerile oneroase ale lui Bucsan, declanseaza o cavalcada comica de situatii speculate abil de viziunea regizorala. Gelu Colceag sugereaza convingator cum istoria lui Bucsan se poate repeta si astazi.
Admirabil este modul in care regizorul, prin indrumarea actorilor, aduce personajele lui Sebastian in zilele mileniului trei. De asemenea, Gelu Colceag apeleaza la o scenografie eleganta, multifunctionala, in care "calculatorul", inexistent instrument de comunicare pe vremea lui Mihail Sebastian, joaca un rol in spectacolul sau. Decorul imaginat de Imelda Manu, usor transformabil pentru indicarea mai multor spatii ale act