Acest lucru te va face să devii un coleg mult mai sociabil şi îţi va dezvolta calităţile de lider. Sursa: NorthFoto
Dacă ţi se întâmplă foarte des în timpul unei conversaţii să te „invadeze“ gânduri care nu au nicio legătură cu discuţia pe care o porţi, trebuie să iei atitudine şi să încerci să înveţi să-ţi asculţi interlocutorul. „Pentru a avea o discuţie reală cu ceilalţi, este mult mai important să încerci să-i înţelegi, decât doar să-i auzi“, este de părere Alina Negrea, trainer în comunicare al companiei APlus Performance, din Bucureşti.
Consultanţii în resurse umane spun că vei reuşi acest lucru doar prin exerciţiu şi voinţă. Încearcă să fii atent la ceea ce ţi se spune şi concentrează-te doar asupra acelor lucruri.
„Trebuie să conştientizăm că este vorba atât despre importanţa pe care o acordăm persoanei din faţa noastră, cât şi despre cea pe care ne aşteptăm să o primim. Una dintre cele mai bune forme pentru a demonstra respectul pentru cei de lângă tine este să-i asculţi cu adevărat, aşa cum ţi-ai dori să fii şi tu“, este de părere Mădălina Uceanu, executive director al companiei AIMS Human Capital România. În plus, calitatea de a asculta te va face un coleg foarte simpatizat şi, spune Mihaela Stroe, expertă în comunicare nonverbală, te va ajuta să-ţi dezvolţi calităţi de lider.
Mai bine fără trucuri
Specialiştii în domeniu spun că există trucuri care i-ar putea convinge pe ceilalţi că îi asculţi, de exemplu o postură uşor aplecată către interlocutor, o înclinare a capului, afirmaţii de genul „aha, înţeleg“. „Însă acestea pot fi folosite doar pe termen scurt, pentru că, la nivel corporal, dezacordul între ceea ce gândeşti, simţi şi ceea ce exprimi în mod forţat creează tensiuni“, atrage atenţia Alina Negrea.
Dacă nu ştii să asculţi şi preferi să te prefaci că eşti atent la ce spune