Intarzierile, anularile, grevele de pe marile aeroporturi si timpul pierdut cu controalele de securitate ii determina pe managerii americani si britanici sa se gandeasca de doua ori inainte sa ia hotararea de a pleca intr-o calatorie de afaceri. In situat
Managerii americani au evitat sa plece in 12 milioane de calatorii de afaceri anul trecut, in timp ce pentru omologii lor britanici, in special cei din sectorul serviciilor financiare, calatoriile de afaceri sunt pe punctul de-a disparea.
Un studiu efectuat de Travel Industry Association din Statele Unite a aratat ca intarzierile, anularile si controalele ineficiente de securitate sunt pe primul loc in topul factorilor iritanti pentru executivii care trebuie sa faca calatorii cu avionul.
Pe ansamblu, 41 de milioane de calatorii au fost evitate in ultimele 12 luni, dintre care 12 milioane erau calatorii de vacanta.
Impactul economic s-a concretizat intr-o pierdere de 26,5 miliarde de dolari, inclusiv cu pierderile de 9,4 miliarde de dolari pentru liniile aeriene, 5,6 miliarde de dolari in cazul hotelurilor si 3,1 miliarde de dolari pierderi pentru restaurante.
De asemenea, studiul a evidentiat nemultumirea calatorilor, in special in randul celor care calatoresc frecvent cu avionul, fata de serviciile din reteaua companiilor aeriene din SUA.
Aproape opt din zece calatori din esantionul considerat au declarat ca sistemul este deficitar sau ca necesita modificari.
Doua treimi dintre calatori au spus ca sistemul este intr-o continua deteriorare, in timp ce o treime s-a aratat nemultumita de serviciile aeri-ene, acest procent fiind de 50% in randul calatorilor care efectuau cinci sau mai multe calatorii intr-un an.
"Multi calatori considera ca timpul lor nu este respectat, ceea ce ii determina sa evite un numar mare de calatorii", a spus Allan Rivlin, partener in