BALOTEŞTI ● Cauzele nesoluţionării dosarului, încă păzite
Dosarul accidentului aviatic de la Baloteşti nu a fost finalizat niciodată! Aceasta este o certitudine descoperită la 13 ani de la producerea tragediei. Rămîn însă în ceaţă circumstanţele care au dus la această situaţie şocantă, iar Ministerul Transporturilor refuză să facă un minim efort pentru lămurirea cazului.
BALOTEŞTI ● Cauzele nesoluţionării dosarului, încă păzite
Dosarul accidentului aviatic de la Baloteşti nu a fost finalizat niciodată! Aceasta este o certitudine descoperită la 13 ani de la producerea tragediei. Rămîn însă în ceaţă circumstanţele care au dus la această situaţie şocantă, iar Ministerul Transporturilor refuză să facă un minim efort pentru lămurirea cazului.
Jurnalul Naţional dezvăluia în urmă cu o lună că ancheta privind accidentul aviatic petrecut la Baloteşti, la data de 31 martie 1995, nu a fost finalizată niciodată. Mai mult, dintre coperţile dosarului, arhivat fără să fie închis, lipseau o sumedenie de documente, inclusiv proba esenţială – Raportul final de expertiză care stabilea cauzele producerii accidentului.
IPOTEZA. În timpul verificărilor declanşate de procurorul general Codruţa Kovesi, unul dintre anchetatori a dezvăluit o situaţie interesantă. În toamna anului 2000, dosarul nu fusese finalizat pentru că pînă la acel moment Comisia tehnică nu trimisese încă anchetatorilor raportul final de expertiză. Au urmat declaraţiile publice ale şefului acelei comisii, Sorin Stoicescu. Acesta a susţinut că nu a trimis personal raportul către anchetatori deoarece Ministerul Transporturilor trebuia să facă acest lucru. Iată deci o posibilă cauză a nefinalizării dosarului: procurorii nu au primit niciodată documentul fără de care nu se putea închide cazul. Cum şeful comisiei susţinea că nu a trimis raportul, iar procurorul de caz c