Şantierele acoperă străzile oraşului cu nori de praf, moloz şi noroi. Autorităţile caută scuze în altă parte şi dau amenzi formale. Sursa: Arhiva EvZSursa: Arhiva EvZ
1 /.
Autorităţile trec cu vederea mizeriile pe care le lasă în urmă şantierele Capitalei. Cu toate că oraşul se sufocă sub rafale de praf, iar aerul devine din ce în ce mai greu de respirat, autovehiculele firmelor de construcţii continuă să împrăştie nestingherite resturile de pe şantiere pe oriunde trec. Firmele de construcţii respectă doar în acte prevederile legii, de a spăla roţile camioanelor la ieşirea de pe şantier sau de a folosi prelate în timpul transportării deşeurilor. În realitate, doar câteva dintre ele folosesc metoda curăţării roţilor cu un furtun. Chiar şi aşa, măsura aceasta rudimentară nu face decât să producă noroi pe străzi, mizerie pe care, de cele mai multe ori, firmele de servicii de salubrizare trebuie să o strângă.
Autorităţile Capitalei îşi justifică lipsa de reacţie în diverse moduri: ba că oraşul ar fi condamnat, istoric, la praf, de amplasarea în Câmpia Bărăganului, ba că praful de pe străzi ar fi din cauza lucrărilor de amenajări interioare făcute, fără autorizaţie, de bucureştenii care apoi îşi aruncă gunoaiele necontrolat, pe domeniul public. Legile prevăd, totuşi, pedepse clare pentru cei care poluează oraşul. Puţinele amenzi date de-a lungul timpului pentru nerespectarea legislaţiei n-au descurajat pe nimeni.
Pipera, raiul camioanelor ilegale
În zona de nord a Capitalei, înflorirea şantierelor e întrecută doar de cantitatea de praf şi mizerie pe care acestea o iscă. La o simplă plimbare prin zonă, concluzia se impune: niciun şantier nu are staţie de decantare, iar muncitorii uită adesea să lase prelatele peste utilajele cu care transportă resturile de pe şantiere. Este şi cazul celor care construiesc complexul Swan