Sapte zile la Cannes, in care esti expus la cele mai bune bucati de comunicare din lume, alaturi de 10.000 de oameni veniti de pe toate meridianele si de cateva nume grele din marcommul global, lasa in urma invataturi si concluzii.
“Big ideas can make anyone feel small” nu e doar un slogan. Cannes Lions e o galerie de idei care te coplesesc, te fac sa te simti mic, te umplu de admiratie si de invidie. Philip Thomas, CEO al festivalului, spunea ca Grand Prix-urile ar trebui oferite lucrarilor care starnesc invidia in randul juratilor. Cred ca sfatul lui a fost pus in practica, iar “leii” s-au lipit de ideile mari.
De exemplu, campania “Do it with a car” a celor de la JWT Costa Rica te convinge ca poti folosi gropile din asfalt ca sa-ti faci publicitate. Castigatorea unui Gold Lion la categoria Direct spune ca nu ar trebui sa-ti conduci propria masina pe drumurile proaste din Costa Rica si ar fi mai bine sa inchiriezi una – o idee care s-ar potrivi de minune si cu soselele din Romania.
Un caine tremurat iti poate arata cum o masina poate deveni un bun stimulent al increderii in fortele proprii, cred cei de la DDB London, castigatori ai unui Silver Lion in categoria Film. Sau o gorila poate exprima fericirea pura pe care ti-o aduce ciocolata – Fallon London, Grand Prix la categoria Film.
Ideile mari se vad de la distanta. Iar la Cannes Lions au ajuns idei care au reusit, la propriu, sa schimbe lumea. Campania celor de la JWT India, castigatoarea Grand Prix-ului la sectiunea Direct, a scos la iveala o noua generatie de potentiali lideri politici in India. Iar “Tap Project” si “Black Boy Wanting Water” au salvat mii de copiii din lumea a treia, care altfel ar fi murit de sete.
Un eveniment de o saptamana cu peste 10.000 de participanti poate fi organizat impecabil. Aceasta a fost una din lectiile oferite de organizatorii Cannes Lions 2008, und