- Economic - nr. 126 / 28 Iunie, 2008 Fata de scumpirea aberanta a carburantilor, s-au inregistrat proteste in intreaga lume: de la revolta pescarilor maritimi francezi, care au obtinut ajutoare guvernamentale pentru a face fata cresterii preturilor la combustibili, la transportatorii din Olanda sau soferii de autocar din Ungaria, peste tot _ in Rusia, Ungaria, Franta, Spania, Portugalia, Belgia, etc., etc. _ oamenii protesteaza, fac greve. Conform agentiilor de presa, presat de protestele camionagiilor si pescarilor, presedintele francez, Nicolas Sarkozy, a sugerat guvernelor tarilor din UE sa ia in considerare reducerea sau eliminarea taxelor pe vanzari de carburanti, iar alti sefi de state au declarat ca UE ar trebui sa aiba o strategie proprie in domeniul energiei. Se iau, de asemenea, in calcul combaterea scumpirii petrolului cu masuri fiscale, cum ar fi: limitarea cresterii TVA, suprataxarea petrolistilor si "penalizarea" speculantilor. Intr-adevar, daca in 2002, barilul costa 20 de dolari, in 2008 s-a atins aproape 140 de dolari pe baril, adica, o scumpire de 700%, in ultimii 6 ani. Cei mai ingrijorati de aceasta crestere a pretului petrolului sunt consumatorii, intrucat pretul energiei scumpeste totul, de la transport pana la mancare, conducand la inflatie, majorari de cost pentru credite s.a. Pe de alta parte, conform unor oficiali ai Fondului Monetar International (FMI), pretul actual al petrolului va afecta negativ cres terea economica din 2008, cu consecinte asupra locurilor de munca si, in ultima instanta, asupra nivelului de trai al populatiei. Fireste, responsabilii pentru scumpirea titeiului de 7 ori in 6 ani trebuie cautati in randul beneficiarilor acestei scumpiri. Pentru ca pierzatorii ii stim. Noi, consumatorii. Din pacate, solutiile se lasa, deocamdata, asteptate. In documentul elaborat pe aceasta problema, in cadrul summitului Consiliului E