E indata un an de cand Departamentul de Control al Guvernului facea un control amanuntit al contractelor de avocatura incheiate de Compania Nationala de Drumuri Nationale si Autostrazi pentru exproprierile necesare dezvoltarii unor proiecte mari de infrastructura. Si in Timis pentru variantele ocolitoare ale Lugojului si Timisoara s-au folosit avocati angajati special pentru exproprieri, la sugestia Bucurestiului, desi structura subordonata Companiei – Directia Regionala de Drumuri si Poduri – avea pe statul de plata si inca are specialisti in exproprieri. Si, desi Departamentul de Control al Guvernului a stabilit ca aceste achizitii nu au fost in regula, nimeni nu a fost pana in prezent sanctionat. Contracte nejustificate
Scandalul legat de contractele de achizitie de servicii de avocatura incheiate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a plecat de la o serie de interpelari parlamentare care cereau urgent verificarea legalitatii acestor tranzactii. Unul dintre deputatii care au sesizat Departamentul de Control al Guvernului este si Andrei Dominic Gerea, care mentiona in sesizarea sa ca "s-a dezvaluit nu de mult ca si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a apelat, pentru una sau alta, la cativa avocati, platiti copios, desi, la fel ca oricare alta institutie a statului, are juristi intre salariatii ei. Care juristi se presupune ca sunt competenti si au, potrivit legii, ca atributie de serviciu sustinerea intereselor, apararea si reprezentarea angajatorului in relatiile lui cu tertii ori in instante".
In urma acestor sesizari, Departamentul de Control al Guvernului a demarat un amplu control, in iulie 2007, la Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale. A verificat toate contractele mari cu case de avocatura, din 2003 si pana in prezent, stabilind ca in cei patru ani verificati Compania incheiase 23 de