Istoria aviaţiei produce întotdeauna revelaţii. Mai ales atunci când ai posibilitatea să treci dincolo de cifrele seci, de bilanţurile abstracte şi să pătrunzi sensul omenesc al unor întâmplări cu fireştile sentimente de emoţie, teamă, inchietudine, disperare, fericire a supravieţuirii ale celor care au participat la ele. Peste ani, chiar şi cele mai mari spaime se transformă în amuza(n)te aduceri aminte. Prin faţa ochilor ţi se derulează, ca într-un film vechi, întâmplări de demult, locuri dragi, replici care ţi-au rămas în minte, chipuri aproape uitate ale unor oameni dispăruţi de decenii, dar care, la un moment dat, au împărţit cu tine clipa cea atât de repede trecătoare. Răsfoieşti în singurătate albumul cu fotografii. Fiecare instantaneu mâncat de vreme este o poartă deschisă spre alt timp. Peisajul se animă ca prin farmec, ţinutele, bizare pentru lumea de azi, îşi recapătă dreptul la normalitate, în cap îţi răsună voci şi accente pe care credeai că le-ai uitat demult. Ai sentimentul că te-ai regăsit, că jumătatea de secol care s-a scurs a fost un vis, auzi zgomotul motoarelor turate, vezi elicele rotindu-se tot mai puternic, simţi în nări mirosul de benzină. Închizi ochii şi te afli din nou în carlingă, fiecare comandă îţi este familiară, avionul răspunde aşa cum te aştepţi, te înalţi maiestuos, stăpâneşti văzduhul. Eşti în lumea ta, puternică şi liniştită, tot mai departe de meschinăriile şi mizeria de pe pământ.
Mariana Drăgescu, Nadia Russo-Bossie şi Stela Huţan-Palade sunt trei dintre "vedetele" Escadrilei Albe, unitate de aviaţie înfiinţată la 25 iunie 1940 şi botezată astfel - după cum precizează Daniel Focşa - de Curzio Malaparte. Mariana Drăgescu era deja, la data înfiinţării escadrilei, una dintre persoanele de mare notorietate ale aviaţiei româneşti, dar şi ale vieţii mondene, proprietara unui avion personal, "Messerschmitt M35, dotat cu