Firmele de telefonie mobilă au în evidenţe peste 23 de milioane de clienţi, cifră care depăşeşte populaţia României. Anul trecut au fost vândute 5 milioane de mobile, iar pentru 2008 se estimează o creştere cu 10%. Sursa: Guliver Getty Images
Apariţia telefoniei mobile în România a creat un nou curent: mobilmania. Are, nu are nevoie, românul îşi cumpă ră nu un telefon, ci două-trei, că „dă bine“, iar principalul criteriu este cel estetic, funcţiile contează mai puţin. Firmele din domeniu au în evidenţ e peste 23 de milioane de clienţi, cifră care depăşeşte populaţia României, iar profiturile au multe zerouri în coadă. Numai anul trecut au fost vândute 5 milioane de mobile, iar pentru 2008 se estimează o creştere cu 10%.
Patru din cinci familii au acces la serviciile de telefonie fixă sau mobilă, iar aproape jumătate dintre acestea au cel puţin un mobil, este rezultatul unui studiu Eurobarometru realizat de DG Societate informaţională şi media a Comisiei Europene. Din cei 23 de milioane de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă din România, 15,4 milioane folosesc cartele preplătite, iar 7,5 milioane au abonamente lunare.
„Nevoia de a fi precum ceilalţi“
Statisticile mai arată că rata de penetrare a telefoniei mobile în rândul românilor este de 106,2%. „Această piaţă se va dezvolta în continuare, atât ca volum, dar şi ca valoare. Ca un exemplu al potenţialului pieţei locale, operatorii mobili din Grecia (unde numărul locuitorilor este jumătate din cel al României) obţin anual circa patru miliarde de euro din servicii de voce, în vreme ce la noi în ţară această valoare este în jurul a două miliarde“, susţin oficialii Cosmote.
Sociologul Mircea Kivu consideră că explozia telefoniei mobile în România ar putea fi cauzată de un deficit de comunicare, întrucât reţeaua de telefonie fixă era puţin răspând