Meciurile echipei naţionale au "marcat" goluri în poarta audienţei şi a bugetelor de publicitate încasate de Televiziunea Română Câştigurile cumulate din publicitatea difuzată în
Meciurile echipei naţionale au "marcat" goluri în poarta audienţei şi a bugetelor de publicitate încasate de Televiziunea Română
Câştigurile cumulate din publicitatea difuzată în timpul celor trei partide ale României cu Italia, Franţa şi Olanda au depăşit 1,2 milioane de euro.
După o lună agitată şi cei aproape 10 km alergaţi de Bănel Nicoliţă în timpul celor trei meciuri ale României din grupa morţii, Televiziunea Română a tras linie şi şi-a numărat banii încasaţi din publicitatea de la Euro 2008. Spoturile difuzate în timpul meciurilor de la Euro 2008 au înregistrat 8.407 GRP-uri (1 GRP înseamnă 100.000 de telespectatori), echivalentul a aproximativ şase milioane de euro, calculat la preţul mediu pe punctul de rating.
Tarifele în timpul celor trei meciuri ale Naţionalei au fost preferenţiale, pentru că miza pentru publicitari a fost mult mai mare. Astfel, un GRP s-a vândut cu 840 de euro, în timp ce restul meciurilor au avut un tarif mediu de 764 de euro. Finala dintre Spania şi Germania a avut cel mai mare preţ, de 860 de euro pentru fiecare sută de mii de indivizi care au urmărit meciul şi reclamele, deşi nu a avut o audienţă comparabilă cu partidele Naţionale.
Meciurile României, cele mai mari încasări
Fiecare regal fotbalistic al tricolorilor a atras încasări de aproape 500.000 de euro: România - Franţa a avut 441.000 de euro, România - Italia, 475.000 de euro, iar România - Olanda, 411.000.
Clienţii de publicitate s-au îngrămădit să-şi investească banii cu mult timp înainte de începerea Euro 2008, spaţiul de reclamă de la TVR fiind sold-out cu câteva luni înainte. Bugetul de publicitate al clientului Orange a fost de aproximativ 300.000