OCOLIREA PLOIEŞTILOR, MISIUNE IMPOSIBILĂ PENTRU ŞOFERI
Camioane, tiruri şi maşini aliniate în cozi de kilometri; zgomot mult şi şoferi cu nervii întinşi la maximum. După ce zeci de oameni şi-au pierdut viaţa în accidentele provocate de gropile şi denivelările din asfalt, autorităţile au trecut la lărgirea Centurii Ploieşti Vest. Extinderea la patru benzi a declanşat un alt calvar: restricţionarea circulaţiei pe o singură bandă. Drumul spre Valea Prahovei este aproape interzis.
NEPUTINŢĂ ● Calvarul şoferilor la ocolirea Ploieştilor
Şoselele de centură sînt concepute să fluidizeze traficul prin ocolirea marilor oraşe. Situaţia deplorabilă a reţelei de drumuri româneşti nu are însă nici o legătură cu teoria. Începînd de astăzi, Jurnalul Naţional vă prezintă situaţia de pe şoseaua de centură a marilor oraşe.
Camioane, tiruri şi maşini aliniate în cozi întinse pe kilometri întregi, zgomot mult şi şoferi cu nervii întinşi la maximum. Teoretic, drumul de nici 13 kilometri cît are Centura Ploieşti Vest ar trebui să se poată parcurge în cel mult 20 de minute. Echipa Jurnalului Naţional a testat calvarul prin care sînt obligaţi să treacă şoferii care merg la munte din Bucureşti: două ore şi zece minute de mers bară la bară în zgomotul claxoanelor.
Haosul este provocat de începerea lucărilor de reabilitare a centurii Ploieşti Vest. Circulaţia pe DN 1, între kilometrii 52 şi 65, este restricţionată de cîteva luni din cauza lucrărilor de lărgire a drumului de la două la patru benzi de circulaţie. Traficul în zonă este dirijat de angajaţi ai firmei care execută lucrările de reabilitare şi care permit autovehiculelor să intre alternativ pe singura bandă a drumului pe care se poate circula.
DRUM PERICULOS. Centura Ploieşti Vest a fost concepută pentru a prelua o parte din traficul de tranzit de pe DN1, în direcţia Bucu