Dacă ar fi să zbori cu un avion şi ai avea de ales între trei piloţi - unul care tocmai şi-a injectat o doză de heroină, altul care a dat pe gåt un pahar cu whisky şi ultimul care a fumat o ţigară -, pe care l-ai alege? O întrebare care m-a determinat acum zece ani, în plin proces de demonizare a tutunului, să aleg să lucrez în această industrie. Nu negăm faptul că produsele noastre sunt controversate. Fumatul este o alegere a adulţilor bine informaţi asupra riscurilo
Dacă ar fi să zbori cu un avion şi ai avea de ales între trei piloţi - unul care tocmai şi-a injectat o doză de heroină, altul care a dat pe gåt un pahar cu whisky şi ultimul care a fumat o ţigară -, pe care l-ai alege? O întrebare care m-a determinat acum zece ani, în plin proces de demonizare a tutunului, să aleg să lucrez în această industrie.
Nu negăm faptul că produsele noastre sunt controversate. Fumatul este o alegere a adulţilor bine informaţi asupra riscurilor de sănătate asociate -, dar e incontestabil că această industrie şi aceste produse sunt perfect legale. „Big tobacco“ înseamnă încă „big money“, dar noi am devenit simpli perceptori, care încasează taxele pentru guvern. 88% din preţul unui pachet de Carpaţi înseamnă taxe (acciza, TVA, taxa de viciu), fumătorul plătindu-şi plăcerea vinovată cu vårf şi îndesat. 50% din suprafaţa pachetului prezintă, de la 1 iulie, imagini dezgustătoare, cu plămåni ciuruiţi şi copii intubaţi, un exerciţiu suplimentar de umilinţă pentru consumatorul discriminat. Dreptul la informare şi comunicarea sunt tot mai îngrădite, de la anul rămånånd doar publicitatea la punctul de vånzare...
O parte dintre cele enumerate sunt de sorginte europeană, altele sunt consecinţa heirupismului autohton. S-ar presupune că „specialiştii“ chemaţi să transpună prevederile europene în legislaţie naţională cunosc abc-ul: regulamentele se traduc şi se adoptă ca