E vara, asa ca o schimbare de registru este bine-venita. Si daca tot am fost in juriul festivalului Mamaia Copiilor zilele trecute, nu pot trece peste acest moment fara cateva comentarii.
La editia a opta a Festivalului national de creatie si interpretare Mamaia copiilor, am avut parca cel mai pregnant senzatia ca si in randul copiilor interpretarea muzicala s-a profesionalizat. Am ascultat nu mai putin de 87 de solisti si grupuri care s-au intrecut in sectiunea creatie (castigata de piesa lui George Natsis O poveste in care cred) si respectiv in cele cinci categorii ale sectiunii interpretare.
Deja palmaresul este cunoscut si, chiar daca directorul festivalului, Aurel Manolache (sau "Tataia copiilor", cum a fost supranumit), nu a avut parte in acest an de o sustinere financiara consistenta, a reusit sa acorde zeci de premii, stiut fiind faptul ca, mai ales pentru copii, important este sa ia un premiu si mai putin conteaza in ce consta acesta. De altfel, atipicul acestei editii s-a extins si in domeniul sponsorilor, principalul finantator fiind IPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului.
Voi aminti aici doar cateva nume, cele ale castigatorilor premiilor I, poate ca, cine stie, peste timp vom mai auzi despre ele. Micutul Stefan Atargovitoaie din Iasi este liderul categoriei 5-7 ani, in timp ce la categoria 8-10 ani exista doi premianti I - Andrada Ioana Popa din Bucuresti si Ion Moise Badulescu din Mioveni, judetul Arges. Categoria 11-13 ani a dat si numele uneia dintre detinatoarele ex aequo ale trofeului din acest an, Georgia Dascalu din Bucuresti, premiul I revenindu-i lui Emanuel Carstea din Cluj. Dintre cei mai mari concurenti, 14-17 ani, premiul I i-a revenit Andreei Claudia Ion din Bucuresti. In sfarsit, la categoria grupuri au existat doua subdiviziuni, la grupuri mici castigand Via Music Junior din Focsani, iar la grupuri mari premiul