Nu demult, Teatrul "Nottara" a gazduit decernarea premiilor pentru absolventii tuturor specializarilor Facultatii de Teatru din cadrul Universitatii Nationale de Arta Teatrala si Cinematografica (UNATC), moment important si prin faptul ca pe scena au urcat pentru a-si primi diplomele doua serii de studenti: prima promotie care a absolvit trei ani de studii si, respectiv, ultima dintre promotiile care au absolvit patru ani.
Desi, in aceste conditii, existau premisele unei inflatii de "diplomati" in paguba eventualei selectii drastice a talentelor autentice, realitatea a infirmat prejudecatile si, astfel, spectacolele prezentate in cadrul Galei au demonstrat ca teatrele trebuie sa se pregateasca (cat mai eficient si mai grabnic) pentru a primi o generatie stralucita de actori, regizori, scenografi, coregrafi, actori-manuitori de papusi si marionete, precum si, cu voia dumneavoastra si a secretariatelor literare, de teatrologi...
Spectacolul lui Tunde Baczo, Before "The End" After..., reprezentat in cadrul Galei Absolventilor, este exemplul cel mai graitor in acest sens, ovatiile prelungite de la final neavand nimic de-a face cu formalismul rece al aplauzelor conventionale si nici macar cu relatiile colegiale, subiective. Si asta pentru ca, treptat, furat de mirajul corpurilor ce descriu dinaintea ta lumi de culoare, emotie si gand, ajungi sa uiti ca te afli la un examen de licenta in coregrafie si te transpui in lumea populata de personaje fictive a doi indragostiti, stingheri prin viata, impartasind o iubire a carei frumusete inocenta pare ireala, expresie perfecta a celor "doua inimi ce strabat o populatie", despre care vorbea, la un moment dat, Dan Puric. Intre El (Istvan Teglas), Ea (Tunde Baczo) si ecranul cinematografului, delimitarile se estompeaza, umbrele miscatoare capata concretete si se desfasoara aievea, ca parte a universului interior, d