In continuarea actiunii de promovare a valorilor artei contemporane romanesti, mentinand nivelul calitativ al expozitiilor anterioare, Maria Magdalena Crisan, criticul de arta si curatorul galeriei "Veroniki Art", a propous pentru luna iunie doi artisti din Targu Mures, Ioan Sulea (pictura) si Gheorghe Muresan (sculptura). Absolventi ai Institutului de Arte Plastice din Cluj (sulea - 1987, Muresan - 1974), cei doi formeaza un tandem amical pus in expozitie sub genericul Discursuri paralele. Dincoace de independenta limbajelor lor plastice, o afinitate mai profunda este detectabila in preocuparea comuna pentru fondul culturii si al spiritualitatii autohtone, pentru expresivitatea purtatoare de sensuri existentiale din pictura bizantina si din sculptura populara. Aceasta preocupare a lui Ioan Sulea si Gheorghe Muresan pentru ceea ce este vechi si in buna traditie romaneasca, ofera expozitiei un caracter linistit si benefic recuperator.
Ioan Sulea mediteaza asupra obiectului investit religios, pandindu-l in materialitatea sa si sub aspecte generale, simbolic-energetice, intr-un limbaj cand dinamic, aprins, fulgurant, cand static, suspendat, diafan. Motivul cupei, pocalului, paharului aduce cu sine problematica, centrala in artele plastice, a plinului si golului, pe care Sulea o potenteaza prin virtutile desenului riguros, ale geometriei ordonatoare si cromaticii subtil variate in regim grafic sau pictural. Un merit deosebit al artistului este acela de a concentra in Sfantul Potir o suma a simbolurilor crestine si, in acelasi timp, de a desface un larg evantai al interpretarilor, cum se intampla in lucrarile intitulate Invierea sau Ultima Cina, in care cele 12 potire, din jurul celui central, apar stilizate ca piesele de sah ale unei partide cruciale.
Gheorghe Muresan isi propune, cu verva de tamplar si viziune de arhitect, sa ne povesteasca despre copac