Oamenii de afaceri care vor deveni francizaţii brandului de bijuterii Oxette îşi pot amortiza investiţia totală iniţială de peste 100.000 de euro într-un singur an.
Când o femeie vrea să se răsfeţe, de cele mai multe ori ajunge să-şi cumpere ceva dintr-un magazin de bijuterii şi accesorii. Acesta este unul dintre motivele pentru care investiţia într-o asemenea afacere se recuperează destul de repede. „Businessul de bijuterii este printre puţinele unde banii se întorc după un an-un an şi jumătate în loc de minimum doi ani ca în alte afaceri de retail“, spune Alexandra Popescu, directorul executiv al reprezentanţei româneşti a firmei Oxette.
Acesta este un brand de bijuterii şi accesorii, apărut în Grecia şi care s-a extins în sistem de franciză în peste 20 de ţări, având astăzi peste 400 de puncte de vânzare în Grecia, Belgia, Italia, Franţa, Anglia, Argentina, China, Coreea, Australia, Liban, Rusia şi multe alte state.
La noi, primul magazin Oxette a fost deschis în 2004, la Plaza România din Bucureşti, după ce două prietene, Adela Stan şi Corina Bârlădeanu, au cumpărat contractul de reprezentant al francizei pentru România, prin firma „Perideo International“.
De la 30 de euro în sus
Între timp, acestui magazin i s-au alăturat unul la Constanţa, în Tomis Mall, şi alte două în Bucureşti, la Bucureşti Mall şi Băneasa Shopping City, ultimul fiind deschis anul acesta, în aprilie. Alexandra Popescu estimează că întreaga reţea din România va „produce“ în 2008 afaceri de 800.000 de euro, în creştere cu 60% faţă de anul trecut.
Franciza Oxette înseamnă un magazin unde se găsesc bijuterii din argint, oţel inoxidabil, cu pietre semipreţioase, ceasuribijuterie de damă sau masculine, alături de diferite accesorii: genţi, mănuşi de piele, gulere de blană, curele etc. Preţurile produselor variază între 30