In editia de azi a ziarului sunt publicate patru subiecte care, in aparenta, nu au nicio legatura intre ele. La o prima privire, nici nu ai putea identifica vreun liant, fie el cat de firav, intre vanzarile subevaluate gestionate de Societatea Feroviara de Turism – aflata sub umbrela S.N.C.F.R.-ului si, deci, si sub cea a Ministerului Transporturilor –, intre despagubirile pe care statul ar trebui sa le acorde refugiatilor din Cadrilater ori celor din Basarabia, Bucovina de Nord sau Tinutul Herta, intre finalul afacerii decontaminarii impotriva gripei aviare si intre retinerea, la Arad, a unui subofiter acuzat ca a facut trafic de influenta. Ne apropiem de acel liant in momentul in care punem cele patru subiecte de presa fata in fata cu un altul, care vizeaza radiografia pe care Comisia Europeana a facut-o Justitiei din Romania si care, printre altele, releva atitudinea echivoca a Justitiei cand vine vorba despre anchetele anti-coruptie pe care le-a derulat. Si avem nenumarate exemple, deja consumate, de anchete penale ciuntite, nefinalizate, prost derulate.
In situatia articolelor despre care vorbeam, putem anticipa, cu o marja de eroare scazuta, finalul. Cei care vor avea rabdare sa urmareasca aceste anchete pana la stadiul de sentinta definitiva si irevocabila (sau, poate, mai putin, pana la o neincepere sau la o scoatere de sub urmarire penala), vor vedea, probabil, ca ancheta se va opri la esaloane inferioare.
Cazul vanzarilor subevaluate gestionate de Societatea Feroviara de Turism a plecat de la o aparent banala executare silita la care S.F.T.-ul a fost supusa pentru neplata unei datorii. Doar ca debitul a atras vanzarea, la un pret mult subevaluat, a unui hotel din proprietatea Ministerului Transporturilor, al carui cost a fost ajustat de la 20 la trei milioane de euro. Intrebarea este daca, in aceasta ancheta, investigatia si strangerea de pr