La un an de la infiintarea diviziei de new media a Grupului Realitatea-Catavencu, trustul de presa numara pasii facuti pe teren virtual: 100 de oameni care se ocupa strict de online, o regie de vanzari proprie, venituri de pana la un million de euro, estimate pentru sfarsitul lui 2008.
Pentru anul viitor, Realitatea-Catavencu isi propune sa lanseze circa 20 de site-uri noi, tintind o cota de piata de 10-15% (in urmatoarele 24 de luni).
Dar pana la bilantul financiar de la sfarsitul anului, Dragos Stanca (foto), managing director al diviziei de new media a grupului, pregateste lansarea, in septembrie, a primelor proiecte marca F5. Lansat la sfarsitul lunii mai, “incubatorul de business” F5 este o structura independenta a GRC, care ofera finantare si consultanta start-up-urilor online.
In ultimele doua luni, Dragos Stanca (care este si managing director F5), alaturi de colegii sai, Marius Cristea si Cristina Cucuiu, a purtat discutii cu 50-60 de antreprenori si reprezentanti ai companiilor care aveau nevoie de finantare sau spatiu media. Rata de concretizare a “pitch-urilor” a fost de 10%, ceea ce inseamna ca cinci sau sase proiecte vor fi facute publice pana la mijlocul lunii septembrie. Vor fi produse care vor acoperi zone de user generated content, comunitati, retele sociale, platforme e-commerce, precum si diverse solutii si aplicatii care vor fi scoase pe piata, spre vanzare.
“Mirajul imbogatirii .com anima multi antreprenori. Sunt si multi nebuni in aceasta zona, care cred ca au o idee speciala, pe care nici macar nu ti-o prezinta daca nu pui 100.000 de euro pe masa. Nu discutam cu astfel de oameni, chiar daca exista riscul real sa se piarda anumite proiecte”, spune Stanca.
Insa au existat si multe initiative realiste, venite din partea potentialilor parteneri, pe care Stanca ii imparte in trei categorii: antre