Sambata seara am calatorit cu tramvaiul 34 pe noile linii de pe Nicolae Titulescu, Iancu de Hunedoara si Stefan cel Mare pentru a testa gradul de confort adus calatorilor si, nu in ultimul rand, pentru a cronometra drumul de la Gara de Nord la Bucur Obor, in conditiile unui trafic de week-end.
Dupa 10 minute de asteptare in tramvaiul 34, la Gara de Nord, vatmanul s-a urcat si am pornit la drum. Era 19:25. Am depasit cu stoicism portiunea dintre Gara si Calea Grivitei, in ritm de melc, din cauza liniilor extrem de proaste. Tot greu am circulat si pana la Piata Victoriei.
Eram sigur ca, dupa ce tramvaiul va face stanga imprejur pe Doctor Felix, de unde incep liniile modernizate, traseul va fi lejer ca la Viena. Vatmanul a continuat sa conduca tramvaiul la fel de lent ca pe Grivita, iar prima intersectie cu macazuri noi, dintre Doctor Felix si Titulescu, a fost insotita de zdruncinaturi. Am mers cu viteza melcului prin Pasajul Victoria, ne-am zdruncinat din nou la intersectia cu liniile care duc catre Depoul Victoria si am intrat pe Iancu de Hunedoara.
Pe tot traseul dintre Piata Victoriei si Lizeanu, pe linii noi si drepte, tramvaiul a circulat extrem de incet, in conditiile unui trafic mai mult decat lejer. Surpriza si la Lizeanu, la virajul la stanga, cu viteza mica: am crezut ca tramvaiul se rupe. Se auzeau trosnete din zona de mijloc, unde sunt burdufurile, iar trecerea peste intersectia cu alte linii a fost cu opinteli. Si la Lizeeanu intersectia si liniile au fost modernizate.
Macazul schimbat manual, in intersectiile automatizate
La intersectia dintre strada Turmelor cu Colentina si apoi la cea de la Obor, macazul a fost schimbat de mana, cu bara metalica, desi, din nou, ambele intersectii au fost modernizate. La Bucur Obor am ajuns dupa 40 de minute, la 20:05, in conditiile parcurgerii unui drum relati