Creşterea preţului barilului de petrol se dovedeşte a fi o piatră de încercare pentru companiile aeriene din întreaga lume, incapabile să mai facă noi investiţii, dar şi să-şi plătescă personalul. De la începutul anului, 25 de companii şi-au închis „porţile”, în timp ce altele pregătesc restructurări, relatează „Le Figaro”. United Airlines (a doua companie ca mărime din SUA) va „tăia” 7.000 de posturi, ceea ce se va traduce şi prin renunţarea la flota sa de Boeing-uri 737 (circa 100 de aeronave) şi la patru avioane Boeing 747. Nici compania australiană Qantas nu are veşti mai bune pentru angajaţi săi, mai exact pentru 1.500 dintre ei, la care trebuie să renunţe.
La rândul lor, firmele din Europa se confruntă cu aceeaşi provocare, o parte dintre ele preferând să-şi reducă ofertele pentru perioada iernii, cum ar fi în cazul Air France-KLM sau al British Airways. Compania scandinavă SAS va lăsa, în schimb, la sol, 5% din flotă (11 aeronave), în timp ce filiala sa Spanair (a doua companie spaniolă) va face concedieri în proporţie de 25%! În ciuda creşterii economice din Asia, nici companiile de aici nu sunt scutite de efectele creşterii preţului la hidrocarburi. Chiar dacă nu au anunţat încă reduceri de personal, o parte dintre firme au preferat să renunţe la anumite zboruri costisitoare (precum cel direct dintre Bangkok şi New York) sau să le rărească. (M.T.)
Creşterea preţului barilului de petrol se dovedeşte a fi o piatră de încercare pentru companiile aeriene din întreaga lume, incapabile să mai facă noi investiţii, dar şi să-şi plătescă personalul. De la începutul anului, 25 de companii şi-au închis „porţile”, în timp ce altele pregătesc restructurări, relatează „Le Figaro”. United Airlines (a doua companie ca mărime din SUA) va „tăia” 7.000 de posturi, ceea ce se va traduce şi prin renunţarea la flota sa de Boeing-uri 737 (circa 100 de a