De la caderea comunismului pâna în prezent, autointitulata noastra "elita intelectuala" a trâmbitat globalismul. Cei care s-au opus acestei tendinte au fost marginalizati. Mai nou, capata însa
De la caderea comunismului pâna în prezent, autointitulata noastra "elita intelectuala" a trâmbitat globalismul. Cei care s-au opus acestei tendinte au fost marginalizati. Mai nou, capata însa voce un intelectual român "antiglobalist", ce are toate sansele sa se "globalizeze", geografic.
"Intelectualul public global" este un produs ideologic. În linii generale, el întruchipeaza "monstruoasa coalitie" dintre globalism si stângism, care s-a cimentat în ultimele decenii în vederea construirii Vajnicei Lumi Noi.
Astazi, "intelectualul global" este chemat sa legitimeze în ochii opiniei publice o inginerie (în sensul termenului englezesc engineering) economica, sociala, culturala si religioasa de proport ii planetare, nemaiîntâlnita în istoria umanitatii.
Pentru oamenii lucizi, care înteleg mecanismele de functionare a globalismului si resorturile lui ideologice, întrebarea este urmatoarea: "Cum ar putea un <> dintro tara oarecare sa-si faca auzita vocea pe plan international, atunci când el se opune celor cinci ipostaze ale <> : corporatismul economic (ipostaza economicofi nanciara), statul managerial (ipostaza sociala), multiculturalism (culturala), ecumenism (religioasa) si utopism (utopia statului mondial în chip de ipostaza <> -politica)?
O alta întrebare, la fel de importanta: Cum s-ar putea dezbate public, atât la nivel local cât si international, problemele reale ale societatilor umane, în locul problematicii ideologice, deseori diversionist impusa pe toate canalele media de corifeii planetarizarii?
Precum comunismul - pe care autorul acestui articol îl numeste "globalism primitiv" - globalismul este constructia artifi ciala a un