Miza înmulţirii motoarelor de căutare o reprezintă piaţa de publicitate online Mai mulţi foşti angajaţi ai Google au lansat un nou motor de căutare pe internet, denumit Cuil, în
Miza înmulţirii motoarelor de căutare o reprezintă piaţa de publicitate online
Mai mulţi foşti angajaţi ai Google au lansat un nou motor de căutare pe internet, denumit Cuil, în încercarea de a depăşi actualul lider din acest domeniu.
Un grup de foşti angajaţi ai Google, în frunte cu Tom Costello, actualmente fondatorul şi directorul executiv al Cuil, au pus bazele unui nou motor de căutare pe internet, care să rivalizeze cu gigantul media.
Google nu este ameninţat pentru prima oară, Wikipedia sau Microsoft încercând să fure o bucată cât mai mare din tortul publicitaţii online, unde celebrul motor de căutare este lider absolut.
Cuil, un Google mai avansat
Google a înregistrat, în primul trimestru din 2008, venituri de 5,19 miliarde dolari, în timp ce profitul net al companiei a crescut, în primul trimestru, cu 31%, la 1,31 miliarde de dolari. Cotaţia acţiunilor Google a urcat cu 18% peste nivelul de 500 de dolari pe unitate, ultima dată atins în februarie. Rezultatele financiare şi valoarea pieţei de publicitate prin intermediul motoarelor de căutare au reuşit să atragă tot mai mulţi competitori.
Publicitatea prin intermediul motoarelor de căutare va depăşi bannerele clasice, până în 2010, în condiţiile în care vânzările online se vor dubla, ajungând la 18,9 miliarde de dolari, de la 9,3 miliarde de dolari în 2004, conform datelor JupiterResearch.
Marketing prin motorul de căutare
Programul Cuil, care poate fi accesat la adresa http://www.cuil.com, oferă noi servicii de căutare, iar reprezentanţii companiei susţin că poate accesa mai rapid şi mai ieftin decât Google arii mai vaste de internet, generând cele mai multe trimiteri pent