Acelaşi proiect, două spaţii de desfăşurare, două oraşe, două ţări: în perioada mai-iunie, anul acesta, Intercult a organizat, la Odessa (Ucraina) şi la Mangalia (România) două dintre etapele proiectului de artă în spaţiul public SEAS Black/ North Sea, finanţat de Programul Cultura 2007-2013 al Uniunii Europene, o platformă de încurajare a schimburilor culturale şi a producţiilor artistice în oraşele-porturi ale Europei. Întîmplarea a făcut ca una dintre participantele la dialogul de acum să urmărească proiectul în Ucraina, iar cealaltă, în România. Mai puţin în cazul instalaţiilor din cadrul SEAS, cele două producţii de dans şi teatru – Monday in the Sun, creat într-unul dintre cele mai importante centre europene, garajistanbul din Turcia (o coregrafie de dans fizic, care chestionează relaţiile între bărbaţi prin imagini ale prieteniei conotate istoric şi cultural), şi un pseudo-stand-up comedy, Beer Tourist (Wun-derbaum, Danemarca) – prezentate şi la Odessa, şi la Mangalia s-au dovedit excelente soluţii de turnesol pentru felul în care se structurează spaţiul public pe coaste diferite ale Mării Negre. Gina ŞERBĂNESCU: Tema noastră este „Arta şi spaţiul public“… Iulia POPOVICI: ...în condiţiile în care avem două tipuri de spaţii publice, şi anume Mangalia, un oraş mic pe malul Mării Negre, în general turistic, şi Odessa, o capitală de provincie pe alt mal al Mării Negre. Iar partea interesantă, din ceea ce am discutat noi informal pînă acum, este că, din cîte mi-am dat eu seama, în general a fost vorba, structural, de acelaşi proiect, dar care s-a materializat în forme diferite în contact cu publicul. G.Ş.: E vorba desigur şi de backgroundul cultural al locului. Ceea ce e pus la dispoziţia performerilor e fără îndoială important. Îţi dau un exemplu: la Mangalia, Monday in the Sun s-a jucat în portul turistic, pe o platformă de beton situată între mare şi ecra