Listarea Teraplast la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) in luna aprilie a creat un avantaj competitiv pentru companie in urmatorii doi ani, avand in vedere ca "a prins ultimul tren" inainte scaderii puternice a bursei.
Teraplast, care are in derulare un program de investitii de 66 de milioane de euro pentru urmatorii cinci ani, si-a propus ca pana in 2013 sa devina un jucator regional si sa se afle pe unul din primele trei locuri pe care activeaza - profile din PVC, sisteme de alimentare cu apa, sisteme de canalizari interioare si exterioare, cahle si accesorii pentru sobe si seminee din teracota, finisaje si amenajari interioare si exterioare din PVC.
In cadrul strategiei de extindere la nivel regional, compania exporta deja circa 7% din totalul vanzarilor, cele mai vandute produse fiind canalizarile interioare (tevi din polipropilena) si exterioare (tevi din PVC), granule din PVC si sisteme de profile pentru amenajari si tamplarie.
Reprezentantii Teraplast afirma ca listarea a fost derulata intr-un moment propice, avand in vedere ca actualele conditii de pe Bursa nu ar avantaja inceperea unei oferte publice.
"S-ar putea spune ca am prins ultimul tren cand ne-am listat la bursa. Probabil ca in conditiile de astazi nu ne-am mai fi listat. In prezent suntem foarte bine capitalizati, intr-un moment in care mai toata lumea are un acces mult mai dificil la capital. Cred ca ne-am creat un avantaj competitiv important pentru urmatorii doi ani", spune Florin Urite, viitorul director general al companiei Teraplast, care il va inlocui de la 1 octombrie pe Emanoil Viciu. Urite ocupa in prezent functia de director comercial adjunct.
Viciu, care a coordonat listarea la Bursa a Teraplast, va ramane insa in continuare presedintele Consiliului de Administratie al Teraplast, el fiind unul dintre actionarii principali ai companiei, detinand o p