Televiziunile de nisa sunt din ce in ce mai mult o afacere, in detrimentul celor generaliste, arata ultimele cifre de audienta. In Top 10, exista din ce in ce mai multe posturi cu o politica de programe bine individualizata, in timp ce statiile fara identitate clara, ca B1 TV sau TVR 2, coboara sub pozitia a zecea.
Cu alte cuvinte, piata TV din Romania se segmenteaza in zone bine delimitate. O comparatie intre clasamentul pe 2007 si cel pe 1-26 iulie 2008 al televiziunilor arata ca jucatorii de succes au o identitate clara.
Top audiente 1-26 iulie 2008
1. Pro TV: 229.000
2. Antena 1: 142.000
3. OTV: 100.000
4. Realitatea TV: 91.000
5. Acasa: 89.000
6. TVR 1: 70.000
7. Antena 3: 61.000
8. Prima TV: 60.000
9. Kanal D: 48.000
10. National TV: 35.000
Top audiente 2007
1. Pro TV: 329.000
2. Antena 1: 255.000
3. TVR 1: 215.000
4. Acasa: 168.000
5. Realitatea TV: 89.000
6. Prima TV: 88.000
7. TVR 2: 64.000
8. OTV: 47.000
9. National TV: 43.000
10. B1 TV: 34.000
Comparatia are un grad de arbitrar in ea, deoarece datele pe 2007 erau furnizate de TNS-AGB, iar cele de pe 2008 sunt ale GfK. In plus, nu este vorba de aceeasi perioada din an, fiindca nu am la dispozitie decat cifre publicate de Cotidianul. Nu putem totusi sa nu remarcam retrogradarea “piticelor generaliste” precum B1 TV, National TV sau TVR 2, posturi care nu au o politica de continut distincta si nici un public disjunct de al altora.
Primele clasate sunt, ca totdeauna, Pro TV si Antena 1. In 2007, Antena 1 a avut 77% din audienta Pro TV, in timp ce in iulie 2008, procentul a scazut la 62%. Postul familiei Voiculescu a avut in trecut nemultumiri fata de sistemul de masurare, pe seama caruia a pus scaderile de performanta, dar pana la proba contrarie, putem conch